Το ζήτημα είναι εξαιρετικά σοβαρό και έχουμε σκοπό να ασχοληθούμε αναλυτικά εξηγώντας το τερατούργημα που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την διαφημιστική δαπάνη στα ΜΜΕ και θα έχει ως συνέπεια τον απόλυτο έλεγχό τους.
Χθες, ο ΣΕΒ, στο εβδομαδιαίο οικονομικό του δελτίο, παίρνει σαφή και κατηγορηματική θέση στο σοβαρό αυτό ζήτημα μιλώντας για “ελληνικές πατέντες” πάνω σε τεχνολογίες αιχμής που χρησιμοποιούνται ήδη στις ΗΠΑ. Η μεταφορά στην ελληνική πραγματικότητα δια νόμου και όχι μέσω διαδικασιών της αγοράς, εγείρει πολλά ερωτηματικά για τις προθέσεις της κυβέρνησης.
“Η μεταφορά της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου στην ελληνική πραγματικότητα και η επιβολή της διά νόμου και όχι μέσα από διεργασίες ιδιωτικοοικονομικού χαρακτήρα είναι προσχηματική και παραβιάζει τη συνταγματική αρχή της οικονομικής ελευθερίας“, τονίζει ο ΣΕΒ και συμπληρώνει: “Όπως και με τον νόμο για την αδειοδότηση περιορισμένου αριθμού τηλεοπτικών σταθμών, λειτουργούντων σε καθεστώς ελεγχόμενου ανταγωνισμού και προκαθορισμένου κόστους, έτσι και με το νομοσχέδιο για τη διάθεση διαφημιστικού χρόνου, πλήττεται η ελευθερία των συναλλαγών και ο ελεύθερος ανταγωνισμός”.
Ο ΣΕΒ εκτιμά ότι “και οι δύο νόμοι αργά ή γρήγορα είναι πιθανό να κριθούν αντισυνταγματικοί και θα καταπέσουν”, ενώ κάνει λόγο και για ανεπίτρεπτη αναστάτωση που προκαλείται στην αγορά.